ALLMÄNNA VILLKOR

  • MATMARKET.SE

    M&R Handel AB
    Organisationsnummer:
    559213-9710

    Adress:
    Sockenvägen 371
    12263 Enskede

    E-post: Info@matmarket.se

    Telefon: 08-800 542

  • 1. Allmänt

    Matmarket.se är en hemsida som säljer matvaror på nätet. Endast representant för företag och privatpersoner som har fyllt 18 år kan handla hos oss. Varor som är beställda på hemsidan skickas till den adressen som kund har angivit vid registrering. Om du som kund önskar att få din beställning levererad till en annan adress än det som är redan registrerat hos oss, måste du ange detta i sista steget i din beställning och ange ny leveransadress för just den beställningen.

  • 2. Leverans och avgifter

    Alla beställningar över 1299 kronor är helt fria från leveransavgift, detta avser hela Storstockholm och det gäller även om frakten inom Stockholm och andra städer. För övriga beställningar som ligger under 1299 kronor tillkommer en leveransavgift. Alla hemkörningar sker i bestämda dagar som du kan se och välja på kalendern i sista steget av din beställning. Hemkörningar sker mellan kl 11-17 på dagen som du väljer att få din leverans i.

    Det är oerhört viktigt att man befinner sig på plats under den tidpunkten man har bestämt för sin leverans. Är man inte på plats för att ta emot sin beställning under den bestämda tiden kommer chauffören att lämna matkassarna vid dörren/porten. I denna fall ansvarar inte matmarket.se för eventuella förlust, skador eller annat som kan hända din matkasse.

    Matmarket.se levererar även dina beställda matprodukter till hela Sverige med hjälp av DHL och POSTNORD paket. Detta innebär att ditt paket skickas till din närmaste postombud.

    Vid retur av DHL eller POSTNORD paket ska man hämta ut paketet först och sedan skicka tillbaka, eventuella returavgifter och returkostnader kan förekomma. Detta innebär att du som kund kan bli debiterad upp till 399 kronor när ett paket skickas tillbaka vid ånger.

  • 3. Ombokning/Avbokning och ändringar

    När en order läggs på hemsidan så får man en bekräftelse på sin angivna mail. Alla ändringar i beställningen samt kring leveransen ska i sådana fall ske senast klockan 23:59 under samma dag som order är lagd.

    Med anledning av hög belastning och antalet av beställda varor så kan det förekomma att vissa produkter tar slut för tillfälle hos oss på Matmarket.se.

    I detta fall kommer vi att ersätta just den produkten med en likvärdig produkt. I fall ersättningsprodukten är dyrare kommer vi att stå för mellanskillnaden men om ersättningsprodukten är billigare än den produkten som ni har beställt så kommer ni att få tillbaka mellanskillnaden.

  • 4. Priser och erbjudanden

    Priserna som finns på hemsidan är alltid inklusive moms och uppdateras kontinuerligt och prisändringar kan förekomma på matprodukter som vi erbjuder på matmarket.se.

    Kampanjer och erbjudanden gäller under en begränsad tidsintervall på vissa bestämda produkter.

  • 5. Ångerrätt och Reklamation

    Vi på matmarket.se följer distansavtalen enligt konsumentverkets allmänna bestämmelser. Kund har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor förutsatt att varan är oanvänd och oskadad inom 14 dagar. Eventuella kostnader kan förekomma för upphämtning av ångrade produkter, dock kan det finnas undantag för vissa matprodukter när det gäller ångerrätt och reklamation.

    Finns det fabriksfel på varor du har fått hem eller saknas det produkter på din beställning ska du omedelbart kontakta oss via info@matmarket.se. I detta fall kommer matmarket.se att debitera kunden och det sker till det kortet som kunden hade betalat sitt köp med. Återbetalningen sker inom 30 dagar.

  • 6. Betalning, Faktura & delbetalning

    Betalning sker genom vald betalningsmetod i Kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Bambora tillsammans med samarbetspartners.

    Kortbetalning accepteras av Visa, Mastercard och Maestro.
    Debitering av ditt betalkort sker direkt när du betalar med ditt kort och valutan är på Sek dvs Svenska Kronor.

    I samarbete med Collector erbjuder vi faktura och delbetalning. Tjänsten är baserad på en engångskredit som möjliggör en enkel och säker betalning av dina köp genom faktura eller delbetalning. Mer information och fullständiga villkor om Collector betalsätt hittar du på Collector.se

    Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Efter genomfört köp skickas fakturan till din folkbokföringsadress. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller ansöka om att dela upp betalningen i mindre delar genom att logga in på Collector.se

    För att kunna använda tjänsten måste du vid köptillfället vara bosatt i Sverige och minst 18 år gammal. Betalsätt är endast tillgängligt för privatpersoner och som kreditgivare förutsätter vi att du har skött dina ekonomiska åtaganden och har en god betalhistorik.

    En kreditprövning görs i samband med kreditköp vilket innebär att en kreditupplysning inhämtas. Kreditupplysningar som tas av Collector påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

  • 7. Behandling av dina personuppgifter (GDPR)

    När du som kund registrerar dig på matmarket.se och godkänner våra villkor så lagrar vi dina uppgifter i vår databas för att kunna följa upp och erbjuda vår service.
    Enligt personuppgiftslagen har du som kund alltid rätt till att kunna kräva en kopia och underlag av den informationen vi har sparat om dig.

    Du kan alltid begära en korrigering eller borttagning av information som finns av dig som kund i vårt register. Informationen som du registrerar används av oss och våra partners för att kunna genomföra betalningstransaktioner och leveranser.

    Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till en tredje part. Vi på matmarket.se reserverar oss rätten att kunna upphäva ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter eller där kunden har betalningsanmärkningar och vill använda sig av våra fakturatjänster.

  • 8. Force majeure

    Det kan förekomma omständigheter och situationer som vi på matmarket.se kommer inte kunna påverka som dessutom är utom vår kontroll. Krig, trafikolycka, polisavspärrningar och liknande händelser är exempel på omständigheter som orsakar att vi inte kan hålla oss till det vi har lovat till våra kunder. Under dessa situationer har vi på matmarket.se inte begått någon form av avtalsbrott.

  • 9. Eventuella tvist

    Vid eventuella tvister vill vi på matmarket.se i första hand kunna lösa detta med våra kunder. I annat fall hänvisar vi alltid till allmänna reklamationsnämnden, vi följer alltid deras rekommendationer.

Kundvagn
0